Prísny a radikálny Tradicionalizmus (cirkevné slobodomurárstvo) 2.časť

1. března 2012 v 20:33 |  cirkevné slobodomurárstvo
Prísny a radikálny tradicionalizmus v rozličných formách

1.Sedevakantizmus - neprijatie pápeža za právoplatného, aj keď je právoplatne vo svojom úrade.
- medzi takých patria katolícke sekty ako napr:
a) tzv. "Tradiční katolíci"

b) UPHKC "Ukrajinská Pravoverná Grécko-katolícka Cirkev"

c) SSBM (Societas Sancti Basilii Magni) - "Spoločnosť sv.Bazila Veľkého"

Tieto 3 spomenuté katolícke sekty sú len niekoľkými z pomedzi mnohých, ktoré neboli pápežom oficiálne vylúčené z Cirkvi (exkomunikácia typu: Ferendae sententie), ale automaticky boli vylúčení z Cirkvi (exkomunikácia typu: latae sententie), keď predovšetkým zotrvávali v heréze (sedenvakantizmus) a nakoniec to potvrdil aj ich miestny biskup, čo je v prípade: UPHKC a SSBM.
2. tzv. "Konciliáni" - medzi takých patria katolícke sekty, ktoré neuznávajú niektoré cirkevné koncily, aj napriek tomu, že koncily boli riadne pápežmi zvolané a schvaľované.
Najznámejším koncilom, ktorý neprijímajú je II.Vatikánsky Koncil, či už vo všeobecnosti (v celku ) alebo len niektoré záverečné dokumenty koncilu.
Aj keď niektorí neprijímajú len niektoré dokumenty koncilu, predsa ostávajú v neposlušnosti voči svojmu pápežovi a zástupcovi Ježiša Krista (na zemi) ako aj samotnému Bohu (Ježišovi Kristovi), pretože II.Vatikánsky koncil bol riadne pápežom Jánom XXII. zvolaný a pápežom Pavol VI. dokonaný. Jeho záverečné dokumenty boli a sú dodnes uznávané až do súčasného pápeža, takže bl.Ján Pavol II. ako aj Benedikt XVI. ich nezrušil, ale potvrdil za autentické.

Na porovnanie jeden z dokumentov II.Vatikánskeho koncilu: "Konštitúcia o posvätnej liturgii : Sacrosanctum concilium"
"Biskup Pavol, Sluha sluhov Božích, spolu s otcami koncilu na večnú pamäť"
Záver dokumentu: "Všetko, čo je v celku i v jednotlivostiach ustanovené v tejto konštitúcii, odobrili otcovia posvätného koncilu. A my to apoštolskou mocou, ktorú sme dostali od Krista, spolu s ctihodnými otcami v Duchu Svätom schvaľujeme, nariaďujeme a ustanovujeme. A prikazujeme, aby sa toto koncilové ustanovenie uverejnilo na Božiu slávu.

V Ríme pri svätom Petrovi 4. decembra 1963
Pavol, biskup Katolíckej cirkvi (Nasledujú podpisy koncilových otcov.)
***
II. Vatikánsky Koncil http://www.kbs.sk/?cid=1118410544
Bl.pp.Ján Pavol II. / "Prekročiť prach nádeje"
"Koncil (II. Vatikánsky) bol potrebný ani nie tak kvôli tomu, ako to bolo v prvých storočiach - postaviť sa proti niektorej heréze - ale pre rozbehnutie určitého bipolárneho procesu...
Duch, ktorý prehovoril skrze Druhý vatikánsky koncil, nehovoril nadarmo."
3. "Prísny a radikálny tradicionalizmus v liturgii"
- prejavuje sa v neprijatí liturgických reforiem, ktoré boli po II.Vatikánskom koncile riadne pápežom schválené a nariadené:
a) obrátenie kňaza tvárou k ľudu (počas sv.omši -liturgie obety)
b) zmena obetného stola (časť hlavného oltára)
c) zmena spôsobov v liturgii (slová a gestá)

Porovnaj liturgické zmeny schválené pápežmi:
Bl.Ján Pavol II. / "Dominicae cenae" - o eucharistickom tajomstve a kulte č.9
"Liturgická obnova po Druhom Vatikánskom koncile dala eucharistickej obete akoby väčšiu priezračnosť. Prispievajú k tomu medziiným slová eucharistickej modlitby, ktoré celebrant prednáša nahlas, a najmä slová premenenia a zvolanie zhromaždenia bezprostredne po pozdvihovaní.
Ak sa tomu všetkému treba tešiť, je zároveň potrebné pamätať, že tieto zmeny vyžadujú akoby nové svedomie a novú duchovnú zrelosť tak zo strany celebranta - najmä dnes, keď celebruje tvárou k ľudu - ako aj zo strany veriacich ."
***
Všeobecné smernice Rímskeho Misálu (VSRM) Missale Romanum, editio typica tertia, 2002
299. Hlavný oltár treba postaviť oddelene od steny, aby ho bolo možno ľahko
obchádzať a aby sa mohla na ňom bohoslužba konať tvárou k ľudu, a je potrebné tak
urobiť všade, kde je to možné. Oltár však nech je na takom mieste, aby bol skutočne
stredom, na ktorý sa upútava pozornosť celého zhromaždenia. Má byť spravidla pevný a posvätený.
***
Vyjadrenia pápežov a nimi schválené dokumenty sú podľa II. Vatikánskeho Koncilu (ako aj podľa zjavení Svätých) neomylným učením v záležitosti viery a mravov.
Porovnaj: II.Vatikánsky koncil / Lumen Gentium č.25
"Nábožnú ochotu vôle a rozumu treba však osobitným spôsobom prejavovať voči autentickému učiteľskému úradu rímskeho veľkňaza, aj keď nehovorí slávnostne (ex cathedra); a to tak, že sa jeho najvyšší učiteľský úrad s úctou uznáva a jeho výroky sa úprimne prijímajú, podľa jeho vôle a úmyslov, ktoré prejavil a ktoré vyplývajú najmä z povahy dokumentov, z častého predkladania toho istého učenia, ako aj zo spôsobu vyjadrovania."
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Midori | Web | 6. března 2012 v 14:17 | Reagovat

hmm zajimave ...mas pekny blog

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama